Bryllupsplanlægning – 5 råd når du skal planlægge brylluppet

B

ryllupsplanlægningen kan for mange godt virke som et lidt uoverskueligt projekt at få startet på. Det er noget MarryMe har fået en del spørgsmål omkring, så derfor har jeg lavet et interview med dem, hvor jeg deler 5 gode råd til, hvordan du kommer i gang med bryllupsplanlægningen.

1) Lav en liste over 5 ting som er et “must” til jeres bryllup!
Når brylluppet skal planlægges, vil der oftest komme til at opstå situationer, hvor du må gå lidt på kompromis, med hvad du havde drømt om. Det kan f.eks. være at du slet ikke kan finde den invitation du havde i tankerne, eller at økonomien spiller en roller for at få drømmebandet til at spille til bryllupsfesten. Der kan være mange grunde.
Derfor er det en rigtig god ide at lave en liste over 5 ting, som du ikke vil gå på kompromis med. Så kan du selv vælge, om det betyder at budgettet skal sættes op, således at der er råd til drømme brudekjolen, eller at du gerne vil udskyde brylluppet, fordi du drømmer om en bestemt dato at blive gift på. Uanset hvilke 5 ting det er, så er det altid rart at have 5 ting, som man ved bliver som du har drømt om. Så er det også oftest nemmere at gå på kompromis med andre aspekter af brylluppet.
Vær dog realistisk ift. budget og drømme. Når du har opstillet din liste med 5 punkter, er det tid til at få lagt et realistisk budget.

2) Lav budget! 
Det er ikke altid det sjoveste at skulle begynde at kigge på penge, når nu du bare gerne vil igang med at planlægge brylluppet. Dog anbefaler jeg, at du og din partner gør jer selv den kæmpe store tjeneste at starte med at sætte budgettet. Så kan I meget bedre begynde at researche, da I kan kigge efter ting, som ligger inden for jeres økonomiske rammer.
Et bryllup for ca. 80 gæster kan koste alt fra 50.000 kr. til 300.000 kr.
Prisen kommer oftest an på antal gæster, og dernæst hvilket sted I vælger at holde jeres bryllupsfest, så næste punkt på denne liste bliver naturligvis at få lavet gæstelisten og dernæst booket bryllupslokationen.

3) Lav gæstelisten!
Gæstelisten er for mange lidt af et puslespil. Skal man f.eks. inviterer moster Oda, men ikke faster Trine? Hvor mange venner skal med? Skal kollegaer også inviteres?
Der er mange spørgsmål, og for at skabe et hurtigt overblik over hvor lang gæstelisten bliver, så kan du med fordel gøre brug af min oversigt over hvordan du hurtigt får valgt ud i gæsterne. Listen giver dig nemlig en ide om, hvem der skal inviteres og hvem der ikke behøver en invitation. Dermed har du en ide om, hvor mange gæster som kommer.
Oversigten over hvem der skal inviteres med til brylluppet, finder du ved at  klikke HER

4) Book feststed for brylluppet!
Hvad end du drømmer om et romantisk slotsbryllup, et eksotisk strandbryllup eller et hyggeligt havebryllup så få det booket hurtigst muligt. Uanset om det er et slot, en strandpromenade eller et telt, så er du ikke den eneste som planlægger bryllup, så heller få stedet booket tidligt i bryllupsplanlægningsprocessen.
Specielt hvis du drømmer om at blive gift i det som jeg kalder for højsæson for bryllupper, som ligger fra maj – august. I den periode er der mange om buddet, så sørg for at få booket dit drømmested inden en anden gør det.

5) Beslut dig for bryllupstemaet!
Når jeg skriver bryllupstema, så mener jeg ikke, at du skal beslutte dig for, om det skal være Disney, Hunger Games, eller et helt tredje festtema.
Med bryllupstema menes der hvilke farver og hvilken stemning du ønsker at skabe med dit bryllup.
Har du f.eks. valgt et slotsbryllup, så anbefaler jeg at du vælger farver, som matcher et slot, f.eks. en kongeblå, eller andre farver, som giver en “kongelig” stemning.
Hvis du derimod har valgt et havebryllup, men helstegtpattegris og telt, så kan du gå med lidt varmere farver, evt. pastelfarver, som giver en hyggelig og lidt mere afslappet stemning. Det helt sikre valg er at gå med guld og sølv, de farver fungerer bare godt uanset om det er på et slot, en strand eller i en hyggelig baghave.
Det er helt op til dig, hvilke farver du ønsker og hvilken stemning du gerne vil skabe, men det er en god ide at beslutte dette i starten af bryllupsplanlægningen. Så har du nemlig mulighed for at begynde i god tid, med at researche ting som passer ind til lige netop dit bryllupstema.


Det var mine 5 råd til hvordan du kan komme igang med bryllupsplanlægningen. For at gøre din bryllupsplanlægning endnu lettere kan du med stor fordel, få fat i den helt perfekt bryllupsplanlægningsbog. Det gode ved denne bog er, at posterne allerede er opdelt for dig, og der står nogle ting under hver post som kan få dig skudt godt i gang med bryllupsplanlægningen. Der er naturligvis også plads til, at du selv kan skrive alle de ting ned, som du skal have styr på.

Bogen kan du få ved at klikke HER, og hvis du skriver koden: WEDDINGTALES20 får du 20% på bogen*.
Normalpris: 380 kr.
Din pris: 304 kr.

*tilbuddet gælder til og med april, 20209

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

.cata-page-title, .page-header-wrap {background-color: #e49497;}.cata-page-title, .cata-page-title .page-header-wrap {min-height: 100px; }.cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .title-subtitle *, .cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .cata-breadcrumbs, .cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .cata-breadcrumbs *, .cata-page-title .cata-autofade-text .fading-texts-container { color:#FFFFFF !important; }